چگونه بر ترس هایمان غلبه کنیم؟

۱۲ مهر ۱۳۹۶ دریافت

چگونه بر ترس خود غلبه کنیم؟ چگونه بر ترس هایمان در زندگی غلبه کنیم؟ در این مقاله به اتفاق شما کاربران روش ها و راه کارهایی را که برای غلبه بر ترس هایمان در زندگی باید بیاموزیم را با یکدیگر مرور می کنیم. با پشت سر گذاشتن این ترسها به مراتب زندگی راحت والبته موفق تری خواهید داشت.

در ابتدای هر سال، هر ماه، هرهفته و حتی هر روز با یک سری تصمیمات و ست کردن اهداف در پی ایجاد یک سری تغییرات در رهستای بهتر شدن در زندگی خود هستید. اما چند بار در این مسیر موفق شده اید . به اهداف خود رسیده اید. مطمئنا تعداد شکست های شما به مراتب بیش تر از موفقیت ها بوده هست. جالب هست بدانید که دلیل خیلی از این شکست ها بدون آن که متوجه آن شوید ترس هست. برخی ها از شکست می ترسند، برخی ها از برنامه ریزی، برخی دیگر از موفقیت و خیلی ها از تحمل کمی محدودیت و ایجاد چهار چوب. اما شما نمی دانید که دلیل انجام ندادن هر یک از کار ها به نوعی ترس هست.

در ادامه به اتفاق شما کابران عزیز با هم ۱۱ روش غلبه بر ترس هایمان در زندگی را مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱ترس را بفهمید

ترس وجود دارد تا از ما محافظت کند. ترس را نمی توان خوب یا بد پنداشت بلکه تنها وسیله ای برای تصمیم گیری بهتر برای هر فرد هست. اگر ترس موجب عقب نشینی و حرکت نکردن در شما می شود بهتر هست هر چع زود تر بر آن غلبه کنید. اتفاقا ترس باید وسیله ای باشد برای حرکت و جنب و جوش هر چه بیش تر ما در زندگی. بدانید که منشأ ترس شما در این مسیر کجهست و چگونه می توانید از آن در رهستای رسیدن به اهدافتان کمک بگیرید.

۲تنها یک کار خاص انجام ندهید، تمام قد بایستید


ما علاقه داریم که کسانی که تنها عمل را انجام می دهند تشویق و تحسین کنیم ولی کسانی که مصمم، دارای برنامه، دارای قدرت تصمیم گیری بالا هستند هم قابل تحسین هستند. شما اگر در زندگی تصمیم به انجام کاری گرفته اید قرار نیست که فقط اقدام کنید. اقدام یک گام مهم هست اما این اقدام باید با یک برنامه ریزی و تلاش صحیح صورت بگیرد تا به نتیجه برسد.

۳برای ترس خود اسمی انتخاب کنید

گاهی اوقات پس از اینکه ترس های خود را در راه رسیدن به اهداف شناسایی کردید چه خوب هست که نام و یا اسمی برای آن ها انتخاب کنید. با انتخاب این اسم شما به ترس خود شخصیت می دهید و حال به چشم یک رغیب و حتی شاید یک سد در راه رسیدن به اهدافتان با آن بر خورد می کنید. در این شرایط انگیزه بیشتری برای غلبه بر آن دارید.

۴افکارتان برای بلند مدت باشد

اگر شما کار آفرین باشید خب تا اواسط ماه حقوق کارکنان خود را آماده کرده اید و یا حد اقل برای آن برنامه ریزی دارید. امام حقوق سه یا شش ماه آینده کارکنان شما ناول دانود؟ آیا برای آن ها برنامه ریزی دارید؟ در مورد برنامه ریزی های روزانه هم باید شرایط و موارد بلند مدت را در نظر داشته باشید و بر اساس آن ها پیش حرکتید.

۵خود را آگاه کنید


در راه رسیدن به یک هدف و یا دستیابی به موفقیت هیچ چیز ترسناک تر از عدم اگاهی و یا کم اطلاعی نسبت به موضوعات مربوطه نیست. جوانب و موضوعات مربوطه را در حل مسئله یا مسائل در نظر بگیرید. با دانش و آمادگی کافی برای رسیدن به هدف قدم بردارید.

۶آماده باشید، تمرین کنید، نقش خود را بازی کنید


همانطور که قبل تر هم در کانال تلگرامی وبسایت هاو کن یو اشاره کردیم جالب هست بدانید که بیشترین ترس مردم در جهان ترس از صحبت و سخنرانی در جمع هست. پس در بسیاری از شرایط ترس از در جمع بودن و باز کردن دهان در این جمع حتی از مرگ هم ترسناک تر و چالش بر انگیز تر هست. یکی از افرادی که در برنامه های معروف TED تاک قرار بود موضوعی را ارائه دهید اشاره به این موضوع دارد که بیش از ۲۰۰ بار برای اجرای خود در جلوی چشم ۱۸ ملیون بیننده تمرین کرده هست تا به ان چیزی که مد نظرش بوده هست رسیده. اگر ترس شما به یک قسمت مشخصی از کار شما مربوط می شود پس آن را تمرین کنید. برای کمتر کردن تعداد دفعات تکرار و تمرین، دانش و آگاهی هست که می تواند به کمک شما بیاید.

۷فشار مثبت

آیا تا به حال کار ترسناکی به خاطر دیگران انجام داده اید؟ مثلا پرش کنترل شده از بالای یک پل یا دکل چند ده متری که فقط به خاطر اینکه دوست یا همراه شما این کار را انجام داده و یا شما را به این چالش دعوت کرده هست ان را انجام داده اید. انجام این کار ترسناک فقط به خاطر حضور دوست و یا دوستان شما هست که  توانایی انجام آن را دارید. در زمینه کاری خود هم باید بدانید با این افراد همراه باشید. کسانی که این کار را انجام داده اند و یا همانند شما و یا با شما در این راه قدم بر می دارند. این دوستان به راحتی بر ترس شما در انجام این کار ها هم کمک خواهند کرد تا همانند پریدن از پل بر ترس ریسک و خطر کردن در زمینه کاری خود هم غلبه کنید.

۸موفقیت را با چشم ببینید


یک ورزشکار بزرگ برای انجام یک حرکت خاص تا قبل از انجامش شاید صد ها و یا هزاران بار آن را دیده و در ذهن خود تصور کرده هست. بار ها آن حرکت را که توسط بزرگان انجام شده هست با چشم مشاهده و در ذهن خود حفظ کرده هست و زمانی که به سراغ ان حرکت می رود ضمن اینکه شرایط لازم را دارد در ذهن قدم به قدم و مرحله به مرحله آن را به خاطر دارد. تمرین مشابه هم برای کار های شما در مسیر رسیدن به هدف باید بارها دیده، شنیده و البته خوانده شود تا مراحل و جاده موفقیت را با همه پستی بلندی هایش از حفظ شوید.

۹از دیگران کمک بگیرید

یکی از ترس هایی که در این مسیر با ان رو به رو می شوید ترس از تنها بودن هست. گاهی اوقات شما به یک همکار، گاهی به یک دوست و گاهی به یک مربی و مدیر احتیاج دارید تا مدام شما را به راه اصلی هدایت کنند. همانطور که ورزشکاران بزرگ مربی دارند شما هم باید در زمینه کار خود به دنبال یک مربی بگردید، فردی که در زمینه کاری شما تجربه، دانش و مهارت کافی را دارد و هر چند وقت یکبار با مشاوره صحیح شم را به سمت هدفتان همراهی میکند.

۱۰رفتار و اندیشه های مثبت داشته باشید


کتاب قدرت اعتماد به نفس اثر برایان تریسی، یک اثر فوق العاده در رابطه با روش ها و راه های زندگی مقتدرانه هست. در این کتاب سوالی از خواننده پرسیده می شود و ان این هست که “اگر موفقیت شما تضمین شده بود چه کاری انجاتم می دادید؟” آیا باز هم تلاش شما ادامه داشت؟ آیا باز هم شب ها دیر می خوابیدید و صبح ها زود بیدار می شدید؟ تنها کسانی که دید مثبتی به آینده دارند می توانند برای آینده تلاش کنند و کسانی که چیزی برای کشف کردن و به دست آوردن در آینده دارند. روی این افکار خود کار کنید.

۱۱ بر روی انگیزه خود کار کنید

 شما بدون انگیزه و امید هیچ چیز ندارید. محیط روزانه کاری و زندگی خود را به نحوی تغییر دهید که فقط مواردی که در رهستای هدف شما قرار می گیرند باقی بمانند. با افرادی رفت و امد کنید که مرتبط با هدف شما باشند. کتاب های را مطالعه کنید که مرتبط باشند وکار هایی را انجام دهید که در رهستای رسیدن به اهداف شما باشند. در این مسیر رفتار های خود را به نحوی تکرار کنید که عادت شوند و سپس با وجود این محیط شرایط برای انگیزه کافی در شما فراهم شده هست.

 

Like

Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم